Power to the meeple!

Geplaatst: 16 november 2011 in small talk
Tags:

Binnen ons spellenkransje sta ik in voor het varia-aanbod. Alles wat een beetje minder in een categorie onder te brengen is, is bij mij meestal wel op zijn plaats. Vreemde speeltechnieken, andere materialen, bizarre doelen… I like it! Een apart plaatsje daarbij krijgen ook coöperatieve spelen, al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik anders toch geen spel kan winnen.

Maar ook in deze blog wil ik af en toe wel eens wat varia voorzien! Door te vertellen hoe een spel of een avond verliep, maar ook door soms wat random silliness te spuien met alle mogelijke bordspel-nonsens die op die moment in mij opkomen.

Een blog vol bordpel-taal.  Een blog waar niet-spelende mensen het op hun heupen kunnen krijgen van dat eigen taaltje dat wij, bordspelers, ons nog al eens eigen maken. Enkele voorbeelden?
Iets weggooien wordt ‘discarden’, een moeilijk spel is uiteraard ‘very euro’ en hij zit in een lastige fase wordt ‘eine stufe 3’… ‘Algemene spons’ (bedankt ief!), ‘Gimme the brain!!!!’ en ‘Ik ben wel Frodo, hé’ zijn dan ook weer klassiekers binnen ons spellenkransje.

Zegt u niks? Wees niet bang, onze families bevinden zich ook in uw situatie. Enig weemoedig hoofdgeschud valt ons dan ten deel.  Deze blog is dan waarschijnlijk ook niets voor u.  Voelt u zich wel aangesproken, wees dan welkom en… speelt ze!

Geef een reactie

